Liceul George Moroianu răspunde acuzațiilor din mediul online

Drept la replică!

Stimați săceleni, în cele ce urmează dorim să vă facem cunoscută poziția noastră, a celor care, în prezent, ne ocupăm cu destinele Liceului Teoretic „George Moroianu”, cu privire la problemele semnalate în cadrul articolului „SOS – Siguranța copiilor noștri în școlile din Săcele: Caz grav de violență la Liceul Teoretic George Moroianu!”, publicat pe site-ul saceleanul.ro în data de 13 februarie 2024.

 

În plus, vom încerca să aducem unele lămuriri cu referire la cele petrecute în curtea liceului nostru în data de 9 februarie a.c. și să răspundem și altor câtorva semnalări conținute sau implicite în articolul menționat.

 

Considerăm că este cât se poate de evident faptul că noi înșine nu tolerăm sub nicio formă violența, ori intimidarea, exercitate asupra elevilor noștri. Fie că aceste manifestări nedorite ar aparține unora dintre elevii noștri cu un comportament neconform, fie că vin din exteriorul unității noastre – prin diverse persoane răuvoitoare, noi vom face întotdeauna tot ce se va putea pentru a-i proteja pe copiii acestei comunități și a le asigura un mediu propice studiului.

 

Programele comune cu Poliția și Poliția locală, cu reprezentanți ai Pompierilor, ai ISU și ai altor instituții partenere au asigurat în fiecare an școlar organizarea de întâlniri și comunicări cu caracter proactiv prin care se contribuie la educarea elevilor noștri în spiritul civic, non-agresiv și al responsabilității față de propriile fapte.

 

Pe lângă acestea, la nivelul unității noastre, în limitele regulamentelor școlare, luăm întotdeauna atitudine față de orice abatere disciplinară soldată cu un comportament agresiv. Fiecare dintre diriginții claselor, în care au avut loc astfel de fapte au aplicat regulamentele și sancțiunile impuse de acestea. Vă asigurăm însă, că astfel de întâmplări sunt destul de rare.

În ceea ce privește referirea din articolul citat la agresiunea din curtea școlii noastre, care a avut loc vinerea trecută, în urma analizării tuturor circumstanțelor, vă putem transmite următoarele informații:

 

Altercația a avut un caracter spontan și a avut un timp de desfășurare foarte scurt, ca urmare a intervenției prompte a profesorului de serviciu din curte. Elevii care au inițiat conflictul au fost identificați imediat, diriginții tuturor celor implicați au fost rapid convocați și au consemnat în procese-verbale faptele elevilor. De asemenea, au fost chemați în scurt timp și părinții tuturor celor patru elevi minori implicați pentru a fi înștiințați și responsabilizați. Unul dintre părinți și-a exersat dreptul de a sesiza poliția legat de agresiunea suferită de către fiul său.

 

Comisia de disciplină a liceului va dispune care sunt sancțiunile cuvenite asupra inițiatorilor conflictului, iar organele abilitate vor judeca situația în cauză.

Având în vedere toate acestea, dorim să vă asigurăm că avem întotdeauna modalități de a gestiona astfel de situații și că nu ne-am simțit niciodată „neputincioși“ – cum s-a spus, că aceste situații apar foarte rar în unitatea noastră și că au un caracter imprevizibil, înscriindu-se cumva într-o medie scăzută cazuală, raportat la estimările și statisticile oficiale privind faptele de violență din mediul școlar la nivel național.

Din nefericire însă, legislația în vigoare este una care nu ne permite să luăm măsurile coercitive care existau în trecut și prin care puteau fi gestionate mult mai simplu si direct spețe de acest gen!

 

De asemenea, considerăm că afirmația din articolul dumneavoastră conform căreia „comercializarea de substanțe interzise este o practică prezentă” în liceul nostru este una cu implicații de o mare gravitate, deoarece aduce un mare prejudiciu de imagine Liceului Teoretic „George Moroianu”. Școlile noastre dispun de camere de supraveghere, care au ca principal scop protejarea elevilor noștri. Cu ajutorul acestora, organele abilitate ar putea identifica astfel de practici de criminalitate foarte gravă – ne referim la comercializare de substanțe interzise, însă până în momentul de față noi nu am depistat nimic de genul acesta și nici nu deținem informații în acest sens. Genul acesta de afirmații trebuie dovedite, iar instituțiile abilitate să ancheteze astfel de spețe sunt altele.

Adăugăm că unitatea noastră s-a implicat și a participat activ la toate activitățile din cadrul proiectelor „De vorbă cu tinerii”, „Tu decizi” – ambele pe tema antidrog, la una dintre acestea participând, în fața elevilor noștri prefectul județului Brașov, d-nul Mihai-Cătălin Văsii și inspectorul general Ovidiu Tripșa, evenimentul fiind transmis live în toate unitățile din județul nostru.

 

Vom încheia, amintindu-vă câteva dintre realizările noastre care fac cinste acestei comunități și care demonstrează că suntem o școală performantă, care nu poate fi așa ușor pătată ca urmare a unor întâmplări mai nefericite.

 

În anul școlar anterior, elevii noștri s-au remarcat în activități de nivel internațional cum a fost cazul elevului Șolga David Nicolae, cel care s-a aflat între cei 27 de câștigători translatori ai unui concurs organizat de Comisia Europeană, susținând și un discurs în fața membrilor CE. De asemenea, elevi și profesori din unitatea noastră participă la multiple proiecte Erasmus, cu deplasări și colaborări internaționale, cu unități educaționale din UE. În momentul de față avem patru proiecte implementate și în curs de implementare de acest gen.

Apoi, promovabilitatea la examenele naționale este una foarte bună de mai bine de un deceniu, cu mult peste media națională, rareori scăzând sub 85 de procente la bacalaureat sau sub 90 % la evaluarea națională, fapte care ne impun să facem demersuri, cumpătate bineînțeles, pentru a deveni colegiu național.

Alte multe aspecte pozitive ale școlii și muncii noastre ar putea fi amintite aici: suntem centru acreditat ECDL, facând parte dintr-un grup restrâns de doar trei unități școlare din județ, asigurând astfel oportunități deschise elevilor în ceea ce privește piața muncii; găzduim în școala noastră examene pentru obținerea de atestate de competențe lingvistice de tip Cambridge; participarea și câștigarea a numeroase premii la concursuri și olimpiade județene și naționale. Însă nu dorim decât să subliniem ideea că aici se face cu adevărat treabă în folosul întregii comunități și că facem tot ce depinde de noi pentru a menține nivelul și pentru a ne autodepăși.

Vă asigurăm dragi săceleni, că suntem profesioniști și că ținem nelimitat și necondiționat la cei care aparțin acestor meleaguri, iar pe copiii dumneavoastră îi vom susține cum vom putea mai bine.

Ne-am bucura să nu mai existe atitudini denigratoare la adresa școlii noastre, ci mai degrabă sprijin din partea tuturor reprezentanților comunității noastre.