“Expertul” financiar Sterpu o dă din nou de gard

Habarnist în tot ceea ce face și spune, marele consilier județean Sterpu o dă din nou de gard. Cu scopul precis de a-i manipula și minții pe săceleni, acesta aruncă o „bombă” pe fițuica Saceleanul.ro, prin care sugerează că Primăria Săcele risipește  suma de 100.000 lei pe servicii de consultanță în vederea accesării unui credit pentru investiții, în urmă căreia a rezultat doar o cerere de ofertă din partea băncilor comerciale.

Ceea ce prezintă Sterpu este doar Procesul verbal privind achiziția publică de servicii de acordare a unui credit pentru investiții, nicidecum totalitatea documentelor elaborate de firma de consultanță.

Sterpu ar trebui să înțeleagă că accesarea unui credit de către o autoritate publică este o procedură complexă, și nu se aseamănă cu creditul pe care l-a luat el de peste 45.000 euro, în condițiile în care veniturile sale nete erau sub 800 lei/lună. De asemenea, Sterpu ar trebui să le explice săcelenilor cum a returnat suma de 115.000 lei luată împrumut de la o persoană fizică, în condițiile în care veniturile lui pe anul 2020 au fost de 7.483 lei. Sau ar trebui să le explice săcelenilor de ce până la această oră PNL Săcele nu a trimis un nou consilier local în locul inculpatului Popa Cristian.

Pentru corectă informare a săcelenilor, vă atașăm comunicatul transmis de Primăria Săcele în privința serviciilor de consultanță în vederea accesări unui credit pentru investiții.

În urma articolului din publicația online saceleanul.ro referitor la achiziționarea unor servicii de consultanță financiară pentru contractarea unui credit necesar investițiilor publice din municipiul Săcele facem următoarele precizări. Documentul prezentat de publicația respectivă reprezintă doar procesul verbal privind achiziția de servicii de acordare credit investiții prin procedura de cerere ofertă. Serviciile de consultanță achiziționate în vederea accesării creditului reprezintă o activitate complexă care constă în următoarele:
– Asistență în vederea stabilirii celei mai viabile soluții pentru contractarea unei finanțări rambursabile, cu respectarea prevederilor legale din Legea 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, OUG nr. 64/2007 privind datoria publică, cu modificările și completările ulterioare și HG nr. 9/2007 privind constituirea, componența și funcționarea Comisiei de Autorizare a Împrumuturilor Locale, cu modificările și completările ulterioare;
– Analiza capacității de îndatorare, prognoza gradului de îndatorare și de evoluție a veniturilor bugetului local pe durata derulării împrumutului;
– Întocmirea documentației de atribuire pentru procedura de achiziție de contractare a finanțării rambursabile, în vederea selectării finanțatorului;
– Consultanță în elaborarea răspunsurilor la solicitările de clarificare referitoare la documentația de atribuire;
– Asistență în derularea procedurii de achiziție pentru selectarea băncii creditoare, participarea în cadrul ședințelor de negociere cu finanțatorii în calitate de expert cooptat;
– Redactarea unui raport tehnic de specialitate cu evaluarea propunerilor finale negociate și emiterea recomandării cu privire la declararea ofertei câștigătoare;
– Asistență tehnică și economic – financiară pentru semnarea contractului de finanțare;
– Realizarea documentației și demersurilor necesare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în vederea autorizării creditului de către Comisia de Autorizare a Împrumuturilor Locale;
Scopul final al serviciilor de consultanță financiară este contractarea de către Municipiul Săcele a unei finanțări rambursabile interne în condiții avantajoase. Dacă s-ar fi dorit o informare corectă a săcelenilor, publicația respectivă ar fi putut să solicite lămuriri din partea administrației, ținând cont de faptul că un proces verbal nu prezintă întreaga activitate prestată de firma de consultanță.