Podium pentru pilotul săcelean Gabi Imre Jr

102

Prima etapa din Campionatul National de Drift și-a ales castigatorii pe o furtuna ce a pus probleme pilotilor, făcându-i sa își schimbe strategia de atac.

Clasa SemiPro numita și clasa debutanților a adus la rândul sau emoții și lupte fantastice, săceleanul Gabi Imre Junior fiind singurul pilot roman ce a ocupat un loc în aceasta clasa.

Spre finalul etapei emoțiile au fost la cote maxime, atunci când Gabi a primit vestea ca va ocupa locul 3 al acestei clase, fiind totodată și primul podium oficial din cariera sa de pilot licențiat în Campionatul National de Drift.

Prima etapă din Campionatul Național de Drift a sezonului 2020 s-a desfășurat în acest weekend pe circuitul Prejmer din Brașov.

Povestea lui Gabi Imre Jr., cel mai tânăr pilot de drift licențiat din România

Școlit pe circuitele de karting

Un an și jumătate avea Gabi Imre junior, când a ținut prima oară în mâini un volan. Era în brațele tatălui său, într-un poligon auto. Au trecut mai puțin de șase ani, până când băiatul a început să conducă singur. S-a întâmplat tot într-un poligon auto și tot sub supravegherea tatălui său. Din 2015, băiatul a început kartingul. Și de atunci a acumulat întregi sezoane competiționale, zeci de trofee și chiar un titlu de campion național. În primăvara acestui an, Gabi Imre junior a obținut licența de pilot de drift. E susținut financiar doar de familie și de câțiva prieteni. „Un astfel de talent, nesusținut, nepromovat, neîncurajat, nepremiat, neiubit … se stinge. Scopurile noastre sunt mari și ni le vom atinge oricum, peste câțiva ani, copilul ăsta va fi un nume mondial în automobilism”, spunea tatăl băiatului în anul 2019 pentru observatorulbv.

Debut în Campionatul Național

Gabi Imre junior a apăsat prima dată pedala, într-o competiție oficială, pe circuitul Rabocsi, din apropierea localității Mariapocs, în nord-estul Ungariei. Acolo s-a desfășurat prima etapă din Campionatul Național de Drift 2019, al României. A fost un eveniment organizat în comun de federațiile română și maghiară de drift. Băiatul a apărut pe lista de start drept „Gabriel Imre – pilot Semi Pro”. A concurat pe un BMW E30, cu 286 de cai putere „sub capotă”. A obținut locul 23 și toată lumea e mulțumită de isprava pe care a făcut-o în prima competiție oficială mezinul piloților români de drift.

Pasiune de familie

Gabi Imre senior este pilot profesionist de drift, membru în Comisia Națională de Drift, a Federației Române de Automobilism Sportiv. A absolvit, cum altfel, Facultatea de Autovehicule Rutiere, a Universității Transilvania, din Brașov și este instructor de pilotaj. Știe cel mai bine că driftul este mult mai mult decât cauciucurile tocite în derapaje periculoase, făcute din teribilism. Că este proba sportivă în care  parcurgerea traseului se face prin supravirare intenționată, cu derapaj permanent. Că pilotul folosește acceleraţia, frâna și direcţia, pentru a controla traiectoria mașinii.

Comments